C-Eye II PRO

sprzęt do neurorehabilitacji

znanym też pod nazwą CYBER OKO

C-Eye® II PRO jest polskim produktem medycznym, wykorzystującym
technologię śledzenia wzroku.

Innowacyjność C-Eye potwierdzają specjaliści z różnych stron świata –
z Europy, obu Ameryk, czy Azji.

C-Eye® II  jest finansowane ze środków PFRON w ramach programów:

Aktywny samorząd

Likwidacja barier w komunikowaniu się

1. C-Eye® został stworzony, by umożliwić komunikację z pacjentami, przebywającymi w domach
• Jest to nowoczesny system, który śledzi ruch gałek ocznych, co umożliwia alternatywną komunikację i efektywną terapię osób po udarach, wybudzonych ze śpiączki i w innych, równie ciężkich stanach neurologicznych.
• Terapia i komunikacja w jednym
• Dzięki C-Eye® pacjentom wyraźnie poprawia się komfort życia, ponieważ mają realną szansę sygnalizować swoje potrzeby. Rodzina i bliscy nareszcie wiedzą, jak mogą pomóc choremu, znają jego pragnienia i dolegliwości. Mają jasny sygnał, że wszyscy są w stałym kontakcie. Ponadto stosowanie komunikatów podczas terapii może pełnić również funkcję rehabilitacyjną poprzez stymulację ośrodka mowy.

2. C-Eye® II PRO jest produktem medycznym, wykorzystującym eye tracking
To narzędzie, które pomaga terapeutom w ocenie stanu świadomości oraz rehabilitacji pacjentów z różnorodnymi zaburzeniami neurologicznymi. System C-Eye® II PRO to narzędzie pracy wielu specjalistów:
• terapeutów – m.in. logopedów, neurologopedów, psychologów, neuropsychologów, terapeutów AAC, terapeutów widzenia, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów,
• nauczycieli, pedagogów – m.in. oligofrenopedagogów, tyflopedagogów,
• lekarzy – w szczególności specjalistów rehabilitacji, neurologów.


3. Metoda, która przynosi korzyści dla pacjentów i ich terapeutów
C-Eye® II PRO umożliwia dostosowanie terapii do możliwości i potrzeb pacjenta. Sesje diagnostyczne i terapeutyczne polegają na wybieraniu przez pacjenta wyświetlanych na ekranie treści. Obserwacja oraz analiza zaznaczanych przez pacjenta odpowiedzi umożliwia obiektywną diagnozę i skuteczną terapię – przede wszystkim: wzroku, słuchu oraz funkcji poznawczych.


4. mediContact® to urządzenie umożliwiające kontakt z pacjentami za pomocą wzroku lub dotyku
mediContact® to urządzenie ułatwiające kontakt z pacjentami w środowisku szpitalnym, którzy są unieruchomieni lub mają czasowo lub trwale wyłączony narząd mowy, przez co mogą komunikować się wyłącznie za pomocą wzroku lub dotyku.
Urządzenie daje personelowi medycznemu możliwość uzyskania ważnych informacji o pacjencie, co ułatwia wstępną ocenę jego stanu. Dodatkowo mediContact® pomaga pracownikom służby zdrowia identyfikować dolegliwości i potrzeby pacjentów, usprawnia proces komunikacji, oszczędza czas i wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa pacjentów.

5. mediContact® znacznie poprawia jakość świadczonych usług i usprawnia pracę personelu medycznego
Urządzenie z powodzeniem zastępuje używane do tej pory pomoce komunikacyjne (np. tablice papierowe), a swoim użytkownikom daje szereg możliwości wspierających komunikację alternatywną (m.in. gotowe bazy pytań, komunikaty tekstowe i obrazkowe, wirtualne klawiatury).
Ponadto mediContact® pomaga przezwyciężać bariery językowe, dzięki możliwości jednoczesnej komunikacji pacjenta i personelu w różnych językach.
mediContact® doskonale sprawdza się w komunikacji na oddziałach szpitalnych, zwłaszcza na Oddziałach Intensywnej Terapii i oddziałach pooperacyjnych.

6. mediContact® umożliwia:
• lokalizację bólu i innych objawów,
• szybką komunikację z pacjentem,
• ocenę nasilenia bólu i pozostałych symptomów,
• wyrażanie przez pacjenta swoich potrzeb,
• komunikację w różnych językach,
• wyjaśnienie pacjentowi za pomocą filmów przeznaczenia aparatury medycznej znajdującej się w jego otoczeniu.